8 استراتژی فروش در اینستاگرام چیست؟
دورهی اینکه شما یه عکس از محصول در اینستاگرام بگذارید و فروش انجام شود تمام شده! باید با استراتژی وارد عمل شوید که در این مقاله به شما 8 استراتژی فروش در اینستاگرام را آموزش خواهم داد.
اولین استراتژی از 8 استراتژی فروش در اینستاگرام : شناخت مخاطب
اولین استراتژی فروش در اینستاگرام این است که مخاطبتان را بشناسید ؛ یعنی اطلاعاتی راجع به : بازه سنی ، جنسیت ، محل زندگی ، زمان آنلاین بودن و علایق را داشته باشید تا بتوانید محتوایی مناسب فالووران خودتان تولید کنید. دقت کنید این اطلاعات باید روی اکثریت فالووران پیج شما باشد و بر اساس آن تولید محتوا کنید ؛ ممکن است پیج شما را از بازه سنی 15 سال تا 65 سال در بر بگیرد اما بیشترین فالووران شما بازه سنی 27 سال تا 40 سال را دارند ، در نتیجه باید برای این بازه تولید محتوا کنید.
دومین استراتژی از 8 استراتژی فروش در اینستاگرام : بازاریابی محتوا
دومین استراتژی فروش در اینستاگرام این است که بازاریابی محتوایی کنید ، یعنی بیایید در کنار معرفی محصولتان محتوایی را ارائه دهید که مخاطب پسند باشد و مخاطب را جذب پیج شما کند ؛ بعنوان مثال فرض کنید شما در اینستاگرام فروش محصولات خانگی دارید ، باید جدا از اینکه محصولات خودتان را معرفی میکنید ، یک سری نکات آموزشی خانهداری را هم در پیج خود قرار بدید چرا که اغلب فالوورهای پیج شما یا مخاطبین هدف پیج شما خانمهای خانهدار هستند در نتیجه این محتوا بدرد این افراد میخورد و در نتیجه بازخورد پیج شما بالا رفته و در نهایت از اکسپلور هم ورودی خوبی خواهید گرفت.
سومین استراتژی از 8 استراتژی فروش در اینستاگرام : افزایش تعامل با مخاطب
سومین استراتژی فروش در اینستاگرام این است که شما بیایید و تعامل با مخاطبتان را بالا ببرید ؛ برای این کار کافیست : پست جذاب تولید کنید ، توی کپشن موضوعی را مطرح کنید تا کاربر مجبور به گذاشتن کامنت کند ، مستقیما از مخاطب بخواهید که یک از این ابزارهای تعامل را برای پست شما انجام دهند : لایک / کامنت / سیو / اشتراک ، گهگاهی در استوری نظرسنجی یا کوئسشن باکس بگذارید.
چهارمین استراتژی از 8 استراتژی فروش در اینستاگرام : از ویدئو کمک بگیرید
چهارمین استراتژی فروش در اینستاگرام این است که شما بیایید از ویدئو کمک بگیرید یعنی سعی کنید عکس از محصول یا خدماتتان میگذارید ، بیایید و از محصول یا خدماتتان ویدئو بگیرید ؛ صرف اینکه عکس از محصول بگذارید دیگر جواب نمیدهد ؛ انتقال حس با ویدئو انجام میشود.
پنجمین استراتژی از 8 استراتژی فروش در اینستاگرام : محتوای UGC تولید کنید
پنجمین استراتژی فروش در اینستاگرام این است که شما بیایید محتوای UGC تولید کنید ، محتوای UGC محتوایی است که توسط کاربر / مشتری شما تولید میشود ؛ مثلا زمانی که مشتری شما از محصولتان استفاده میکند ویدئو ضبط میکند و منتشر میکند و شما آن ویدئو را در پیج خودتان منتشر میکنید و آن فرد وقتی ویدئو خودش را در پیج شما ببیند آن را برای دیگران ارسال میکند و اینطور باعث افزایش فالوور شما میشود.
ششمین استراتژی از 8 استراتژی فروش در اینستاگرام : برگزاری مسابقه و دادن جایزه
ششمین استراتژی فروش در اینستاگرام این است که شما بیایید و مسابقه به همراه جایزه برگزار کنید ؛ اینکه شرایط مسابقه و جایزه چی باشد دست خود شما است اما جایزهای که میخواهید بدهید واقعا ارزشمند باشد تا مخاطب حس بدی احساس نکند ؛ مثلا ما به افرادی که پیج ما را دنبال میکنند هم در همان لحظه هدیه میدهیم.
هفتمین استراتژی از 8 استراتژی فروش در اینستاگرام : تبلیغ چند باره محصول
هفتمین استراتژی فروش در اینستاگرام این است که شما محصولتان را فقط یکبار تبلیغ نکنید چند بار پست و تبلیغ کنید چون مردم در اینستاگرام به سرعت پست و تبلیغ یک محصول را اگر فقط یکبار ببینند فراموش میکنند ؛ طبق تحقیقاتی که Sprout Social انجام داده 60% مردم باید تبلیغ محصول را بین 2 تا 4 بار ببینند تا آن را خریداری کنند.
هشتمین استراتژی از 8 استراتژی فروش در اینستاگرام : برگزاری لایو
هشتمین استراتژی فروش در اینستاگرام این است که شما لایو بگذارید ؛ لایو فالوورهای روح شما را زنده میکند. در موضوعات مختلفی میتوانید لایو برگزار کنید مثلا میتوانید یک تور مجازی از محل کار یا نحوهی کارتان بگذارید ، لایو پرسش و پاسخ بگذارید و … در نهایت بازخورد بسیار خوبی دریافت میکنید.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.